Blogas. Onlain.lt
Interneto puslapių kūrimas

Apie neadekvačius kientus

klientas nemoka

Neadekvatus klientas paprastai nori gauti daug, tačiau nėra pasiruošęs už darbą mokėti oraus atlygio ir dar užkrauna jums problemų, priversdamas eikvoti brangų laiką ir nervus.

Kokios galimos išeitys iš situacijos, nuo kurios niekas nėra apsaugotas?



"Atsiųskite techninę užduotį"


image


Dauguma godžių klientų ne tik nesusigaudo aptariamame objekte (kas yra visiškai normalu - jie ir neturi gaudytis, specialistas juk jūs), bet ir nerodo jokio noro jame susigaudyti. Jų devizas - "padarykite gražiai, o jeigu man patiks, aš gal sumokėsiu kiek man atrodys reikalinga". Kai tik jaučiate, jog jūsų horizonte - tokio tipo neadekvatas, galima griežtai pareikalauti atsiųsti konkrečią darbų techninę užduotį. Normalių klientų atveju dažniausiai pakanka eilinio brief`o ar paprasto el. laiško laisva forma, tačiau, pataikius ant neadekvato, beprasmiška pulti atlikti darbą, kuri privalo atlikti užsakovas - didelė tikimybė, kad pastarasis arba atkris, arba ims grąžyti rankas dėl įkainių. Tokiu atveju tikrai prarasite laiką ir nervus.

Reikalavimas išsiųsti pilną techninę užduotį greitai įrėmina neformalius santykius, išblaivina ir nukreipia į konstruktyvią profesionalių santykių "užsakovas-rangovas" vagą.


"Vaiduoklis"

Populiari neadekvato taktika atrodo taip: pirmiausia jis ilgai ir nuobodžiai aptarinėja su jumis projektą, tačiau ne konstruktyviai, o infantiliai - "O šitas bus? O šitas? O taip bus galima?". Paskui jį staiga labai nustebina "didelė" kaina, kuri ryškiomis raidėmis šviečia jūsų portfolio svetainės įkainių skyriuje, bet jos klientas stebuklingu būdu "nematė".

Pasibaisėjęs kaina, neadekvatas dingsta, tačiau tai nereiškia, kad visiems laikams - po keleto dienų ar net mėnesių jis, kaip niekur nieko, atsiranda vėl ir ima smulkmeniškai klausinėti iš naujo. Čia įvyksta klaida, - jūs vėl leidžiatės į tuščius debatus, nes manote, kad štai - klientas susiprato, pasiskaitė informacijos, apmąstė kainą ir sugrįžo. Toli gražu - ne visada tai bus tiesa!

Daugeli atvejų šis tipas nė nemano užsisakyti jūsų paslaugų - jis traukia iš jūsų vertingą informaciją, už kurią kitur turėtų susimokėti, apsimesdamas, kad aptarinėja savo sudėtingą projektą su kompetentingu jumis. Reikalaukite techninės užduoties ir konkretumo, arba meskite tai, negaišdami laiko.


Apie tuos, kurie visiškai nevertina nei savo, nei jūsų laiko


image
Yra tokių tipažų, kurie tai pasirodo, tai dingsta, o pertraukos tarp pokalbių gali siekti net mėnesius. Kaip taisyklė, jie taip daro iš banalaus godumo. Žinovai pataria tokiems neadekvatams su kiekvienu nauju apsireiškimu ženkliai pakelti vieno ir to paties projekto kainą (50-100%). Sakyti apie tai reikia tiesiai, nes kai vidury pokalbio neadekvatas išeina mėnesiui pasiganyti po savo kosmosus, tas laikotarpis kainuoja jums resursus. Frazė galėtų skambėti taip: " Mes su jumis jau kartą aptarinėjome projektą, tačiau nieko nenutarėme ir tik praradome laiką. Todėl jei jūs vėl norite atnaujinti dialogą dėl šio ar kito projekto, svarbu suprasti, kad mano paslaugų kaina didės % X. Jei jus tai tenkina, pratęsime dalogą po sutarties sudarymo" (avanso, techninio plano, etc...).Tai išblaivo "turistą" ir apsaugo jus nuo praradimų.


Godus moka du kartus

Pradėdamas naują projektą, svetainių kūrėjas neturi tikslo nulupti iš kliento devynis kailius, pripiešti nesamų paslaugų, funkcijų, ar kitaip pasipelnyti pasinaudojant kliento ribotomis žiniomis apie procesą. Greičiau viskas būna atvirkščiai - nemažai smulkių darbų, pataisymų, akcentų sudėjimo, funkcijų papildymo, už kuriuos įprastai imamas atlygis, yra padaromi tiesiog nemokamai, nes kūrėjui lygiai taip pat, kaip ir klientui, svarbus jo darbų rezultatas - darbas turi pilnai tenkinti ne tik klientą, bet ir kūrėją, kurio portfolio šis projektas papildys.

Tačiau kai klientas pradeda abejoti kūrėjo sąžiningumu ir reikalauja smulkios visų judesių ir centų išklotinės, galite suprasti, kad prieš jus - tipiškas kiaulė-taupyklė, kurio visos menamos abejonės pagrįstos vien tik noru permesti projekto išlaidas ant kūrejo pečių. Ir nors kiekviena detalė ir įkainiai aptarti iš anksto, taupūnas dreba, kaip bijo permokėti bent centą, ir reikalauja ataskaitos, galvodamas - "vis tiek kažką slapto rasiu".

Tokiu atveju šį malonumą paranoikui suteikite - duokite jam smulkią išklotinę, įtraukdami į ją ir darbus, kuriuos atlikote nemokamai - iš meilės profesijai bei pagarbos procesui ir reputacijai. Nepamirškite nei vienos detalės. Įprastai tai pakelia projekto kainą 30-50%.


Kuo mažiau mokus, tuo didesnis skandalistasJoks konfliktas nei vienai pusei naudos neatneša, o jeigu klientų daug, - tuo labiau. Niekas nenori paversti savo veiklos nenutrūkstama kova su bukumu ir godumu, kai aplinkui dešimtys kur kas prasmingesnių dalykų, įskaitant kūrybinį procesą. Todėl svarbu išmokti jeigu ne išvengti nemalonių situacijų, tai bent jau kuo paprasčiau su jomis tvarkytis. Žinoma, šis mokslas ateina su patirtimi, tačiau specialistai siūlo atkreipti dėmesį į keletą svarbių detalių, kurias laiku atpažinę, lengviau išvengsite, godžių, neadekvačių užsakovų:

image
- Jei iš pirmo sakinio matote, kad klientas infantilus, juokingas, neapsišvietęs, neraštingas - venkite jo.
- Tas pats pasakytina apie rašančius jums el. laiškus didžiosiomis raidėmis. Tai visiškai kompetentingai priskiriama prie rimtesnių tam tikro plano sutrikimų.

- Venkite klientų, besinaudojančių vien mesendžeriais, o ne el. paštu. Greitas susisiekimas, pasiekiamumas šiuo atveju joks privalumas, greičiau atvirkščiai - šiame darbe reikia atidumo ir kokybės, o ne greičio, vientisumo, o ne fragmentinio apsikeitimo detalėmis. Nėra prasmės rašyti klientui per mesendžerį "išsiunčiau jums pavyzdį į el. paštą", arba "atsiųskite man nuotraukas galerijai, bet el. paštu, o ne čia, kad nenukentėtų rezoliucija". Paštas - ideali platforma, ir jeigu klientas akivaizdžiai vengia bendrauti paštu, galite įtarti kažką negera.

- Pernelyg nenuleiskite darbų įkainių. Mitas, kad kuo mokesnis užsakovas ir sudėtingesnis projektas, tuo jus labiau "purtys". Atvirkščiai - patys pikčiausi šuniukai -  miniatiūriniai, o didžiausi šokdintojai - smulkūs ir smulkmeniški užsakovai (tai nereiškia, kad smulkus užsakovas būtinai smulkmeniškas - ne!). Be to, projektas turi kainuoti tiek, kad išdėliojus visus darbus mėnesio laike, jums gautųsi bent jau vidutinė mėnesio alga, kurios pakaktų mokesčiams susimokėti ir poreikiams patenkinti, o ir valandinis įkainis neturėtų būti mažesnis už dirbančiojo fizinį, nekvalifikuotą darbą.

Jeigu tarp skaičiusių šį tekstą yra godžių, amžinai nepatenkintų, be pagrindo įtarių ir sugaištamo laiko nevertinančių, tai klausimas jums - norite gauti produktą kaip iš protingų, bet sumokėti kaip kvailiams? 🤑
Made on
Tilda